Рекли сте да је монаштво – у највећој мери “уски пут”. Хтео бих да
продискутујем о томе. Ми, који живимо у свету, не бежимо добровољно од
тешкоћа. Имамо породице, треба да радимо, да зарадимо хлеб у зноју свога
лица, код нас су тешки односи са онима који нас окружују. А монаси су,
по моме мишљењу, обезбедили себи у манастирима спокојнији живот, они су
заузети самоусавршавањем, којему и ми треба да стремимо. Али издвојити
време за читање великих књига, као они, нама је дупло теже јер ми имамо
породице, децу, унуке. Они имају за то довољно времена. Не чини ли вам
се да је наш пут, ако желимо да будемо добри хришћани, у нечему чак тежи
него што је монашки?
- Може се рећи.
Када сам говорио да је монаштво најрадикалнији израз “уског пута”, нисам имао у виду да је оно нешто претешко. У многим ситуацијама у животу у свету је знатно теже. Монаштво је “уски пут” у смислу одрицања од многих ствари које обичним људима припадају по праву . И монаси се одричу од многих спољних ствари ради унутрашњег богатства . Али не мислим да је монаштво изнад брака, или да оно више омогућава достизање светости него брак. Било који пут, који човек изабере, ако он стреми ка Богу, - то је пут напоран, то су “тесна врата”. Ако човек тежи да живи по Јеванђељу, он ће увек наилазити на препреке и увек ће их морати савладавати. Монашки живот, као и живот у браку, дат је човеку ради тога да би он могао на тај начин максимално остварити свој унутрашњи потенцијал. Он је дат за добијање Царства Божијега којег свако од нас може задобити после смрти, али ми му се можемо приближити опитно још овде на земљи.
Из Ви сте со земљи - О Монаштву
Иларион Алфејев
Извор
- Може се рећи.
Када сам говорио да је монаштво најрадикалнији израз “уског пута”, нисам имао у виду да је оно нешто претешко. У многим ситуацијама у животу у свету је знатно теже. Монаштво је “уски пут” у смислу одрицања од многих ствари које обичним људима припадају по праву . И монаси се одричу од многих спољних ствари ради унутрашњег богатства . Али не мислим да је монаштво изнад брака, или да оно више омогућава достизање светости него брак. Било који пут, који човек изабере, ако он стреми ка Богу, - то је пут напоран, то су “тесна врата”. Ако човек тежи да живи по Јеванђељу, он ће увек наилазити на препреке и увек ће их морати савладавати. Монашки живот, као и живот у браку, дат је човеку ради тога да би он могао на тај начин максимално остварити свој унутрашњи потенцијал. Он је дат за добијање Царства Божијега којег свако од нас може задобити после смрти, али ми му се можемо приближити опитно још овде на земљи.
Из Ви сте со земљи - О Монаштву
Иларион Алфејев
Извор